lördag 4 februari 2012

Tvåtusentio på 200 sidor

Som ni kanske minns fick jag en idé om att göra en fotobok om året. I onsdags kom den första, med hela 2010 på 200 blanka sidor. Så himla fint! Vi tar en liten titt tycker jag.
Det här var ju året då Ofelia kom och vi blev föräldrar, så det blev ganska mycket bebisbilder.
 Från de allra första dagarna.
 Första leendena.
 Och roliga ögonblick.
Släkten kom med förstås.
 Kusinträffar...
 ... och mer kusiner. Så sjukt gulliga.
 Självklart var jag tvungen att ta med Eriks magiska bilder.
 Det är så bra att samla alla fina minnen i en bok. Jag blir helt lycklig av att bläddra i den och tänka på allt roligt vi haft. Som här, med Linnéa på Gotland.
 Där vi spelade ganska mycket tennis.
 Diskbaljebad i Lidköping...
 ... och svampplockarhelg i Bäckhem.
 Självklart får man följa filten jag gjorde från allra första mormorsrutan.
Och så är det en del bilder här hemifrån. När vi är gamla och sitter på ålderdomshemmet och har flyttat tusen gånger kan det vara roligt att se hur vi hade det när vi bodde här uppe på Åsen.
 Och vad vi lagat för mat.
 Självklart är det en massa bilder från våra resor också. Som Berlin, Italien, Amsterdam och Polen.
 Och Jerusalem.
 Dessutom har jag tagit med lite bilder på Ofelias leksaker.
 Roliga utflykter...
 ... och mysiga kvällar.
Som ni förstår är jag väldigt nöjd med den här boken. Jag beställde den på Blurb som har ett program som man laddar ner till sin egen dator. Hur lätt som helst, men det tog ändå väldigt mycket tid innan jag var färdig. Det svåraste var att välja bilder, och eftersom jag är sådan perfektionist jobbade jag ganska mycket med layouten.
 Jag visste ju inte hur det skulle bli, så jag vågade bara beställa ett exemplar. Men nu ska jag skicka efter en till så att Ofelia också har en bok från sitt första år.
 Osvald fanns ju inte 2010, men beskedet om hans ankomst fick ett eget uppslag.
Och sista bilden fick bli glassbomben vi åt på nyårsafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar